company

Digital Lumens Launches Next-Generation Analytics Platform for Smart Buildings and Business Intelligence Digital Lumens lance une plateforme analytique de nouvelle génération pour les bâtiments intelligents et le business intelligence Digital Lumens führt die Analytics-Plattform der nächsten Generation für intelligente Gebäude und Business Intelligence ein Digital Lumens lanza una plataforma de análisis de última generación para edificios inteligentes e inteligencia empresarial.

New features bring user control and improved operational efficiency to the forefront

Boston, July 19, 2016 – Digital Lumens, the market leader in intelligent LED lighting and sensor-based smart building applications, today introduced an enhanced version of its LightRules® lighting control and business intelligence platform. LightRules leverages data from Digital Lumens’ LED fixtures, Digital Light Agents (DLAs), and its LightRules Power energy-use software to offer unprecedented insight into and influence over energy usage and savings, productivity, and employee and facility safety. The innovative new functionality further cements the company’s position at the forefront of the Industrial Internet of Things (IIoT) and smart building movement.

LightRules 3.0 offers improved control, automation, and operational visibility through new, facility-wide energy and occupancy snapshots, tables, and trends. Enhanced dashboards report real-time energy cost savings; customizable energy and occupancy trend indicators are designed to monitor facility performance and inform energy usage forecasts. New reporting and sharing functions allow users to validate cost savings and energy usage, and apply a wealth of occupancy and asset management information to the benefit of their organization’s bottom line.

“Our users have long relied on Digital Lumens to deliver energy savings of up to 90%,” said Kaynam Hedayat, VP of Marketing & Product Management at Digital Lumens. “But our system creates opportunities well beyond energy savings, and the logical next step was to create a way for those customers to more easily access the full suite of data created by the network, and apply that intelligence across their entire business. LightRules 3.0 achieves that.”

The introduction of LightRules 3.0 arrives shortly after Digital Lumens’ launch of its new value-optimized, high-efficacy CLE intelligent high bay LED fixture, as well as expansion of its LightRules Mobile platform to Android devices. Both products were announced at LightFair International 2016.

To learn more about Digital Lumens’ complete line of intelligent LED fixtures, applications, and software, visit www.digitallumens.com.

About Digital Lumens

Digital Lumens is the market leader in enterprise-scale intelligent LED lighting systems. The company’s connected systems not only deliver up to 90% energy savings and have saved customers over 2B kWh in aggregate, but also make buildings smart by generating data that can help customers be more productive, use their space more efficiently and manage energy costs across their entire enterprise. With deployments of more than 300 million square feet across more than 45 countries, Digital Lumens has the largest installed base of intelligent lighting solutions on the market, bringing the tangible benefits of Internet of Things (IoT) to commercial and industrial lighting environments worldwide. For more information, please visit www.digitallumens.com.

Share this page:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page

De nouvelles fonctionnalités qui mettent au premier plan un contrôle utilisateur et une efficacité opérationnelle accrue

Boston, 19 juillet 2016 – Digital Lumens, le leader sur le marché de l’éclairage LED intelligent et des applications pour les bâtiments intelligents équipés de détecteurs, introduit aujourd’hui une version améliorée de sa plate-forme de contrôle de l’éclairage et de business intelligence LightRules®. LightRules exploite les données des luminaires à LED de Digital Lumens, de Digital Light Agents (DLA) et de son logiciel de gestion de l’énergie LightRules Power pour vous donner des informations et un contrôle sans précédent sur la consommation et les économies d’énergie, la productivité et la sécurité des employés et des installations. Cette nouvelle fonctionnalité innovante consolide davantage la position de la compagnie à l’avant-garde du mouvement pour les bâtiments intelligents et l’Internet industriel des objets (IIoT).

LightRules 3.0 offre un contrôle amélioré, des solutions automatisées et une visibilité opérationnelle, en s’appuyant sur des programmes d’analyse sélective, des tableaux et des tendances de la fréquentation et de l’énergie à l’échelle de l’installation. La version améliorée des tableaux de bord donne un compte rendu des économies d’énergie en temps réel, tandis que les indicateurs paramétrables des taux d’occupation et d’énergie sont conçus pour surveiller la performance des installations et faciliter les estimations de la consommation d’énergie. De nouvelles fonctionnalités de production et de partage de rapports permettent aux utilisateurs de valider les économies de coûts et la consommation d’énergie et d’utiliser une multitude de données sur la gestion de l’occupation et des actifs au profit de leur organisation.

« Nos utilisateurs comptent depuis longtemps sur Digital Lumens pour réaliser des gains d’énergie pouvant atteindre jusqu’à 90 % », explique Kaynam Hedayat, vice-président du marketing et de la gestion de produits chez Digital Lumens. « Mais notre système crée des possibilités bien au-delà des économies d’énergie, et la suite logique était d’offrir à ces clients un nouveau moyen d’accéder plus facilement à l’ensemble des informations générées par le réseau et d’appliquer ces données intelligentes à l’ensemble de leurs activités. C’est ce que nous permet de faire LightRules 3.0. »

L’introduction de LightRules 3.0 arrive peu de temps après le lancement de son nouveau luminaire LED intelligent à très grande hauteur CLE de haute efficacité et à valeur ajoutée, et l’expansion de sa plate-forme mobile LightRules pour appareils Android. Les deux produits ont été annoncés au salon LightFair International 2016.

Pour en savoir plus sur la gamme complète des luminaires LED intelligents, les applications et le logiciel de Digital Lumens, rendez-vous sur www.digitallumens.com.

À propos de Digital Lumens

Digital Lumens est le leader du marché en matière de systèmes d’éclairage LED intelligents. Non seulement les systèmes connectés de l’entreprise permettent à ses clients de réaliser jusqu’à 90 % d’économies sur leurs coûts énergétiques pour un total cumulé de plus de 2 milliards de kWh économisés, mais ils rendent également les immeubles intelligents en générant des données qui peuvent aider les utilisateurs à être plus productifs, à mieux utiliser l’espace et à mieux maîtriser le coût de l’énergie sur l’ensemble de leurs opérations. Implanté sur près de 28 millions de mètres carrés dans plus de 45 pays, Digital Lumens possède la plus vaste base installée de solutions d’éclairage intelligentes du marché et apporte les avantages concrets de l’Internet des objets (IoT) à des environnements d’éclairage commerciaux et industriels du monde entier. Pour plus d’informations, rendez-vous sur www.digitallumens.com.

Neue Funktionen konzentrieren sich besonders auf Steuerungsmöglichkeiten für Benutzer und bessere operationale Effizienz

Boston, 19. Juli 2016 – Digital Lumens, der Marktführer auf dem Gebiet der intelligenten LED-Beleuchtung und sensorbasierten Anwendungen für intelligente Gebäude, stellte heute eine erweiterte Version seiner LightRules®-Plattform für die Beleuchtungssteuerung und Business Intelligence vor. LightRules nutzt Daten von Digital Lumens LED-Leuchten, Digital Light Agents (DLAs) und der LightRules Power-Energienutzungssoftware, und bietet so völlig neue Einblicke und Möglichkeiten zur Beeinflussung der Energienutzung und -einsparung, der Produktivität sowie der Sicherheit für Mitarbeiter und Gebäude. Die innovativen neuen Funktionen unterstreichen die Stellung des Unternehmens an der Spitze der Bewegung hin zum Internet der Dinge und zu intelligenten Gebäuden.

LightRules 3.0 bietet bessere Kontrolle,. Automatisierung und operationale Transparenz mithilfe neuer, gebäudeweiter Momentaufnahmen zu Energieverbrauch und Belegung, Tabellen und Trends. Erweiterte Dashboards informieren in Echtzeit über Energiekosteneinsparungen; individuell anpassbare Anzeigen von Energie- und Belegungstrends ermöglichen die Überwachung der Gebäudeleistung und unterstützen Prognosen zum Energieverbrauch. Neue Berichts- und Freigabefunktionen ermöglichen Benutzern die Validierung von Kosteneinsparungen und des Energieverbrauchs. Dazu kommt eine Fülle von Belegungs- und Asset Management-Informationen, die für die Verbesserung des Betriebsergebnisses der Organisation förderlich sind.

„Unsere Nutzer verwenden bereits seit langem Digital Lumens für Energieeinsparungen von bis zu 90 %“, so Kaynam Hedayat, VP of Marketing & Product Management bei Digital Lumens. „Unser System bietet aber auch Möglichkeiten, die weit über Energieeinsparungen hinausgehen. Der nächste logische Schritt bestand darin, diesen Kunden einen einfacheren Zugriff auf alle Daten zu ermöglichen, die das Netzwerk generiert, und die daraus gewonnenen Erkenntnisse im gesamten Unternehmen anzuwenden. Mit LightRules 3.0 ist dies möglich“.

Die Einführung von LightRules 3.0 folgt kurz auf den Marktstart der neuen, wertoptimierten und hocheffizienten intelligenten CLE-High Bay-Leuchte sowie die Erweiterung der LightRules Mobile-Plattform auf Android-Geräte. Beide Produkte wurden auf der LightFair International 2016 vorgestellt.

Weitere Informationen über das gesamte Angebot an intelligenten LED-Leuchten, Anwendungen und Software finden Sie unter www.digitallumens.com.

Über Digital Lumens

Digital Lumens ist Marktführer bei intelligenten LED-Beleuchtungssystemen für Unternehmen. Die vernetzten Systeme des Unternehmens bieten nicht nur bis zu 90 % Energieersparnis und eine Senkung des Verbrauchs bei Kunden um mehr als 2B kWh, sie machen Gebäude auch intelligent durch die Erzeugung von Daten, die Kunden bei der Produktivitätssteigerung unterstützen, eine effizientere Raumnutzung ermöglichen und die Energiekosten des gesamten Unternehmens verwalten. Mit Installationen auf mehr als 27,8 Millionen Quadratmetern in mehr als 45 Ländern verfügt Digital Lumens über die größte installierte Basis intelligenter Beleuchtungslösungen auf dem Markt und bringt damit die greifbaren Vorteile des Internet der Dinge (IoT) weltweit in kommerzielle und Industriebeleuchtungsanlagen. Weitere Informationen finden Sie auf www.digitallumens.com.

Las nuevas funcionalidades ponen el control del usuario y la eficiencia operativa mejorada en primer plano.

Boston, 19 de julio de 2016 – Digital Lumens, el líder del mercado en iluminación LED inteligente y aplicaciones de edificio inteligente basadas en sensores, presentó hoy una versión mejorada de su plataforma de control de iluminación e inteligencia empresarial LightRules®. LightRules aprovecha los datos de dispositivos LED, agentes de iluminación digital (Digital Light Agents, DLA) y el software de uso de energía LightRules Power de Digital Lumens, lo que permite entender e influenciar el uso de energía, los ahorros, la productividad y la seguridad de los empleados y de las instalaciones de una forma nunca antes vista. La innovadora nueva funcionalidad consolida aún más la posición de la empresa en la vanguardia del movimiento de la Internet industrial de las cosas (Industrial Internet of Things, IIdC) y edificios inteligentes.

LightRules 3.0 ofrece mejor control, automatización y visibilidad operativa mediante nuevas instantáneas, tablas y tendencias de la energía y el porcentaje de ocupación para toda la instalación. Los paneles de instrumentos mejorados informan los ahorros de costos de energía en tiempo real y los indicadores de tendencias de energía y ocupación personalizables están diseñados para supervisar el rendimiento de la instalación e informar las predicciones de uso de energía. Las nuevas funciones para informar y compartir permiten a los usuarios validar los ahorros de costos y el uso de energía, y aplicar una gran cantidad de información sobre ocupación y gestión de activos que beneficiará el balance final de su organización.

“Por mucho tiempo, nuestros usuarios han confiado en Digital Lumens para obtener ahorros de energía de hasta un 90 %”, indicó Kaynam Hedayat, vicepresidente de Gestión de marketing y productos de Digital Lumens. “Pero nuestro sistema crea oportunidades que van mucho más allá del ahorro de energía, y era lógico que el próximo paso debía ser crear una manera en que esos clientes pudieran acceder más fácilmente a todo el conjunto de datos creados por la red, y aplicar esa inteligencia en toda la empresa. LightRules 3.0 lo hace posible.”

LightRules 3.0 se presenta poco después de que Digital Lumen lanzara su nuevo dispositivo LED CLE inteligente para grandes alturas, de alta eficacia y con valor optimizado, y de la expansión de su plataforma móvil LightRules para dispositivos Android. Ambos productos se anunciaron en LightFair International 2016.

Para obtener más información sobre la línea completa de dispositivos LED inteligentes, aplicaciones y software de Digital Lumens, visite www.digitallumens.com.

Acerca de Digital Lumens

Digital Lumens es el líder en el mercado de los sistemas de iluminación LED inteligente a nivel empresarial. Los sistemas conectados de la empresa no solo generan un ahorro de energía de hasta el 90 % y han permitido a los clientes ahorrar más de 2B kWh en total, sino que además hacen a los edificios más inteligentes, ya que generan datos que pueden ayudar a que los clientes sean más productivos, usen su espacio de manera más eficiente y gestionen los costos energéticos de toda su empresa. Con implementaciones de casi 2800 hectáreas en más de 45 países, Digital Lumens cuenta con la base instalada de soluciones de iluminación inteligente más grande del mercado e integra los beneficios tangibles del Internet de las Cosas (IdC) a los entornos de iluminación comercial e industrial en todo el mundo. Para obtener más información visite www.digitallumens.com.